Wednesday, April 25, 2012

AKU KEHILANGAN SAYANG. . . .

Bertahun aku berbicara soal Cinta, berkurun aku bergelumang dengannya.. Apakah aku sudah merasainya? Apakah aku pernah diselimut reda dengan sentuhannya, tenang setenang hujan rintik, diam dibalutinya?
Kadang aku kaku tanpa sebarang tutur...
longlai, lesu seluruh saraf.. hati bagai bertanya,
Jiwa bagai menginta di balik daun-daun yang menghijau.
Sayang,
dimanakah kau ghaib dari kanta? 
Kasih,
kemanakah kau lenyap, di celah-celah kabus yang mengelilingi aku?
Apakah aku harus terus menjenguk, melilau, mendamba, mengungkap tutur basi?
Ya... aku sayang padamu...
Bisakah itu dapat membawa kau pulang ke kelembapan malam , dingin pagi, lemah ombak menampar pantai, lemah lagi jantung yang berdegup..
Berzaman pula aku menunggu dan terus menunggu detik dan ketika kau membawa kembali kehangatan cinta. Namun seperti helang berpindah sarang, takkan kembali serupa silam...
Apakah sudah sampai ajal cinta ini?
Sayang, kemanakah kau menghilang?
Bagai sudah tiada rasa, bagai kalbu sudah tiada resah, bagai tapak tangan hilang deria, bagai rongga tiada bau..
Aku kehilanganmu sayang...

"Sukar mencari cinta tidak sesukar mengendongnya, mudah bercinta tidak semudah menjaganya... Jagalah dia sebelum sayang hilang darinya."

No comments:

KISAH KITA PERNAH TERTULIS

Aku tak sangka Begini akhirnya Cerita kisah kita Yang pernah buat kita tersenyum Yang pernah buat kita ketawa Berakhir juga Hari ini ...