Posts

Showing posts from 2013

BILA AKU BERMONOLOG

Aku tak pernah minta untuk disanjungi. Aku tak minta pun untuk dikenali. Tidak aku pilih untuk jadi begini. Aku hanya ingin dihormati. Sama seperti insan lain.. Kita semua sama. Hanya kemampuan kita berbeza. Tak semua keinginan dan harapan kita bisa dipenuhi. Tak perlu memaksa. Aku punya caraku sendiri. Dan, kamu dengan caramu sendiri.

KUALA LUMPUR, KAMI DATANG!

Image
Ekspedisi yg tidak dirancang..sebarang ketidakpuasan hati tidak akan dilayan., breHEHEHE..:D




WaCHAAAAA!!! Ini tujuan UTAMA kit0rang g Kuala Lumpur. Interview internship dekat RTM Angkasapuri.. macam-macam kejadian/dugaan, sampai menitis air mata sahabat ku s0rang tu., tak nak menti0n nama,.,kekekeke..





SARAWAK BOH!

Image
Buat pertama kalinya aku menjejakkan kaki dibumi Sarawak, aku jatuh hati terus dengan permandangan dan suasana disana.  Sangat indah! Indah!




 Trip kali ni, aku just bawa sebuah beg galas yang kecil, dalam tu ada sehelai baju, sehelai tudung, make up, berus gigi, ubat gigi, 2 handphone and charger.. (malas bawak banyak barang, aku jugak yang kena usung., =D )
Image
"Entah harus dari mana, ku memulai kata-kataku.. Resah gelisah tak menentu, dari jauh lubuk hatiku.. Bukan, bukan keinginanku.. "

Tak siapa tahu sebenarnya apa yang aku alami selama ini. Tak siapa tahu bahawa aku menderita.. Menderita aku BUKAN kerana cinta.. Hidup aku tersiksa. .. Aku beruntung kerana dikelilingi insan-insan yang sentiasa menyokong aku dari belakang.. mungkin ada yang tidak mengenali aku, akan mengangap aku ni sukar didekati, dan tidak tetap pendirian. , tetapi situasi yang menyebabkan aku menjadi sebegini. Aku tak salahkan mereka-mereka yang menuduh aku sebegitu.. kerana mereka tidak mengenali aku. Mereka menilai aku dengan pandangan kasar mereka. Walaupun terbit sedikit rasa kekecewaan di hati kecil ini.
Aku terdidik untuk melupakan masalah. Aku terdidik untuk tidak berdendam. Aku terdidik untuk tidak membenci. Aku terdidik untuk tidak menangis. Aku terdidik tidak untuk rapat dengan semua orang. Aku terdidik untuk tidak terlalu sayang. Aku terdidik untuk ti…

M.E.N.E.G.U.R atau M.E.N.Y.I.N.D.I.R ?

Setiap manusia yang Allah ciptakan sama sahaja, masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangan dan masing-masing mempunyai hati dan perasaan. Adakalanya kita ketawa dan adakalanya kita  sedih dan menangis. Ada juga manusia yang mudah tersinggung dan terasa hati, dan ada juga manusia yang tiada perasaan langsung. Apa yang bezanya di sini ialah bagaimana cara manusia mengawalnya. Terasa hati? Pernahkah anda terasa hati dengan rakan-rakan anda? Bagaimana ia berlaku? Adakah teguran itu daripada golongan yang lebih baik daripada anda ataupun sebaliknya? Pernahkah anda perhatikan cara teguran mereka? Adakah teguran mereka itu secara nasihat ataupun halus dan berbaur sindiran? Saya sendiri tidak terlepas daripada disindir oleh rakan-rakan. Bukan sekali ataupun dua kali. Tetapi sudah berpuluh kali. Apa yang saya lakukan hanyalah berdiam diri. Teguran selalunya berlaku dalam kalangan keluarga dan rakan-rakan. Ia akan terjadi di kalangan orang yang rapat dengan kita. Ada jenis teguran secara…